Ramowy rozkład dnia Pszczółki

I. ZAJĘCIA PORANNE
7.00–8.00 Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze i organizacyjne.
Własna aktywność dziecka: zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, dydaktyczne
i inne.
8.00-8.30 Ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe.
8.30–9.00 Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe.
Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania w trakcie spożywania posiłku.
Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. Rozwijanie umiejętności pełnienia
roli dyżurnego.
9.00-9.15 Mycie zębów.

II.ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OPARCIU
O PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
9.15–10.15 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć
programowych. Zabawa i edukacja- odkrywamy, przyswajamy i działamy.
10.15–10.30 „Witaminka” – owocowo- warzywny przerywnik. Poznawanie wartości
zdrowego odżywiania.
10.30- 11.00 Zabawy dowolne dzieci (w sali lub na dworze)
11.00-11.30 Przygotowanie do wyjścia na dwór. Zabawy dowolne dzieci w ogrodzie
przedszkolnym; spacery; prowadzenie obserwacji przyrodniczych lub zabawy
ruchowe i dowolne w sali.
11.30–12.00 Indywidualne bądź grupowe wspomaganie, wspieranie i korygowanie rozwoju
dziecka.
12.00–12.30 Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe.
Obiad i realizacja zadań programowych w tym zakresie.
12.30-13.00 Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym. Bajkoterapia.

III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
13.00–14.00 Zabawy i zajęcia wynikające z własnej aktywności dziecka, przy niewielkim
udziale nauczyciela. Aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju –
indywidualizacja.
14.00–14.20 Podwieczorek. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania się
w trakcie spożywania posiłku.
14.20–16.30 Dowolna działalność edukacyjna dzieci: zabawy ruchowe, kołowe i gry
stolikowe lub pobyt w ogrodzie. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Czynności organizacyjne.

Skip to content