Deklaracja dostępności
Przedszkole Publiczne w Górkach zobowiązuje się w ramach dostępnych zasobów oraz środków zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: Serwis internetowy Przedszkola Publicznego w Górkach
Daty publikacji i aktualizacji:
Data publikacji strony internetowej:
Status pod względem zgodności
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
- Możliwe jest, że niektóre filmy lub materiały multimedialne zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać wymaganych elementów zapewniających dostępność.
- Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
- Część z opublikowanych zdjęć może nie mieć opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny.
- Niektóre dokumenty opublikowane mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł;
- zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innych organizacjach;
- zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- „Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej
Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia:
Aktualizacji oświadczenia dokonano:
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
Informacje dodatkowe – strona posiada:
- podwyższony kontrast
- możliwość powiększenia liter
- możliwość pomniejszenia liter
- podświetlane linki
- jasne tło
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich jest dostępna pod adresem: https://www.rpo.gov.pl
Dane teleadresowe podmiotu publicznego
Osoba kontaktowa: Stefania Smarzlik
Adres: Adres: 46-060 Prószków, ul Opolska 13
tel. (77) 47 48 476
e-mail: pp@pp@przedszkole-gorki.pl
strona internetowa: https://www.przedszkole-gorki.pl
Dostępność architektoniczna
- Do budynku przedszkola prowadzi główne wejście znajdujące się przy parkingu. Prowadzi do niego 7 schodów. Osobne wejście z tyłu budynku służy jako wejście dla rodziców, dzieci, personelu i dostaw towarów oraz jako wyjście ewakuacyjne.
- Budynek ma dwie kondygnacje nadziemne i jest podpiwniczony. nie posiada wind, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Posiada dwie klatki schodowe, korytarz oraz schody prowadzące do gabinetu dyrektora , sali dla dzieci i łazienki. Na parterze znajdują się sala dla dzieci, pokój dla intendentki, zmywarnia oraz kuchnia. W piwnicy jest szatnia dla dzieci i personelu, kotłownia i pomieszczenie gospodarcze. Budynek nie jest przystosowany do poruszania się przez osoby niepełnosprawne.
- Na terenie przedszkola znajduje się parking dla pojazdów bez wyznaczonych miejsc dla niepełnosprawnych.
- Do przedszkola może wejść osoba z psem asystującym.
- W przedszkolu nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line.
Dojazd do budynku:
Do miejsca można się dostać samochodem osobowym.
Wstęp dla psa asystującego:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line:
Brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego w przedszkolu.
Aplikacje mobilne
Przedszkole Publiczne w Ligocie Prószkowskiej nie udostępnia aplikacji mobilnych.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKÓW O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres: Przedszkole Publiczne w Górkach ul. Opolska 13, 46-060 Prószków
- wysyłając informację e-mail na adres: pp@przedszkole-gorki.pl
- osobiście w siedzibie Przedszkola, w godzinach 7-16
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1440), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
- wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775). Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/zlozenie-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności w sposób i w terminie określonym przepisami lub też z powodów określonych w zawiadomieniu otrzymanym przez wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności – wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi do Prezesa Zarządu PFRON: https://dostepnosc.pfron.org.pl/kafelki/skarga/skarga-na-bark-dostepnosci
Załączniki
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego (2021)
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego (2025)